Er zijn meerdere onderzoeken mogelijk om meer duidelijkheid te krijgen over de manier van denken en leren van een leerling, wat enorm kan helpen om de onderwijsbehoeften van kinderen goed in beeld kan brengen. Te denken valt aan het afnemen van intelligentie onderzoek, dyslexie onderzoek, hoogbegaafdheid onderzoek en psychologisch onderzoek naar adhd, autisme of andere ontwikkelingsstoornissen.
Onder de begeleiding vallen verschillende mogelijkheden. Begeleiding en advies voor in de klas of thuis. Graag denk ik met jullie mee om te bekijken wat een kind nodig heeft en hoe zij het beste geholpen worden.
Of het nu over schoolse situaties of situaties van thuis gaat. Ik geef veel psycho-educatie nadat ik zelf of een ander een diagnose heeft gesteld. Maar onder begeleiding valt ook de optie van individuele begeleiding op cognitief en sociaal-emotioneel gebied. Want stiekem vind ik het zelf begeleiden van kinderen nog erg leuk en geef ik ook bijles aan kinderen en huiswerkbegeleiding in kleine groep voor middelbare scholieren. Daarbij komen zowel begrijpend lezen, spelling als rekenen aan bod. Ik probeer in mijn begeleidingen zoveel mogelijk ook de stap te zetten richting de situatie in de klas, zodat elke leerling de gehele week baat heeft van het uurtje begeleiding van de week. Tevens geef ik nog arrangement begeleiding op meerdere scholen in Utrecht. Zowel cognitief als sociaal emotioneel zijn er meerdere mogelijkheden. Neem vooral contact op bij vragen.
Zowel voor psychologen/orthopedagogen als voor leerkrachten en overblijfmedewerkers heb ik in de loop der jaren meerdere presentaties en scholingen gegeven. Tevens werk ik al meerdere jaren als docent bij de Rino groep, waar ik meerdere keren per jaar cursussen geef over executieve functies en de vertaling tussen psychologische onderzoeken en de praktijk van de klas. Zowel voor het basisonderwijs als het voortgezet onderwijs. Ik vind dit enorm leuk om te doen, omdat ik hiermee ook collega`s kan begeleiden bij het ondersteunen in de klassikale setting en ze kan waarschuwen om tijdens onze begeleiding niet alleen maar uit te gaan van de vaak rustige en ideale setting tijdens onze onderzoeken.